Cerita : Episod 1 : Cinta si kalut

"aduh...." jatuh bertaburan semua file file yang dibawa.. serentak itu, "maaf maaf.. ya allah maaf... saya mintak maaf.." kalut suara seorang gadis...

"terlanggar orang lagi.. hari ni jer dah 3 kali aku langgar orang.. cuainya aku" bisik hati si gadis.....

"takpelah.. dah nak jadi, nak buat macam mana" sambil mengutip fail fail, Aqil bersuara..
"maaf ya.. saya pergi dulu ya.. nak cepat ni.. " Aisha kelam kabut berlalu. Tugasan yang sepatutnya dihantar sebelum jam 12 tengah hari menyebabkan Aisha jadi tak keruan hari ini. Itu lah, suka benar buat kerja last minit.

berlari lari anak, mata sekejab kejab pandang jam yang dah menginjak ke pukul 3 petang.. "matilah aku kalau prof taknak accept assignment aku ni" Aisha tak sudah sudah mengomel sorang...


******************

"hah, sempat tak?" sergah syikin bila nampak muka muram Aisha di bilik. "Sempat. tapi Prof kata aku kena tambah assignment denda.. aduh.. dah la byk projek nak kena submit ni"
"kan aku dah kata, jangan buat part time lagi. kau tu bukan orang susah pun. sibuk nak ajar anak orang tusyen bagai. fokus kat study sudah la cha. kelibut aku tgk kau skang ni" syikin memarahi rakan sebilik merangkap BFF nya itu.
"aku bukan apa syikin, tak sampai hati nak tolak bila aunty misha mintak tolong. cucu dia tu takde orang nak ajar. kesian pulak aku. takpela aku try adjust masa aku k. kalau sebulan ni tak ok gak, aku tarik diri lah dari ajar dania tu. tapi kan... aku dah jatuh sayang kat dania tau.. comel gila dia tu.. mesti lawa mak dia kan..."
"mak dia lawa ke bapak dia yg hensem hahahaha... eh ko tak pernah jumpa ke mak dia?"
"tak pernah la kin.. mak bapak dia aku tak pernah jumpa.. dania tu duduk ngan nenek dia aunty misha tu.. aku tak berani lah nak tanya lebih lebih"...

Aisha dah hampir 2 bulan menjadi tutor peribadi kepada seorang gadis cilik yang baru masuk darjah 1. bukan main kan orang kaya kaya ni. darjah 1 dah pakai tutor kat rumah. Dania Qistina gadis cilik yang merupakan cucu kepada aunty misha yang ditemui ketika dia berumahtangga di kedai buku berdekatan rumahnya. kebetulan aunty misha ingatkan Aisha pekerja di kedai buku tersebut. sembang punya sembang, maka Aisha jadi lah tutor peribadi kepada Dania yang sangat manja dan bijak.


*******************************

bersambung

** lama tak menulis.. amacam?? nak sambung ke taknak? aha.. aku ni slalu hot hot ciken shit.. smoga ada kelapangan nak sambung.. :)
0 Responses