Review : makan makan di fraser hill

Sepanjang 3 hari 2 malam kami kat fh, mmg makan luar je sama ada makan kat kedai.. atau tapau..
Kenapa tapau? Sebab ada budak kecit 2 orang.. maka agak sukar bergerak xtentu hala...


Lokasi semua yang kami g makan ialah kat food garden...
Kalau dari menara jam.. if korang nampak padang fhgc sebelah kanan.. gift shop sebelah kiri.. maka korang amik terus kat roundbout tu...
Terus je ikut jalan tu.. then jumpa 1 lg roundbout kecik...
Situ amik kiri.. menghala ke oldsmokehouse..
Nanti akan nampak kawasan makan tu kat sebelah kiri...
Ada playground kat situ...

Day 1..
Dinner at restoran mimi strawberi..
Menu kat sini ada macam2..
Aku ada baca review yang kedai ni xsedap...
Tapi for us.. kedai ni quite ok...
Not bad.. xla sedap superb..
Just nice la...
Kat sini ada wafer.. western.. thai food..
Aku makan nasi goreng pataya ayam grg tepung.. sedap gak ayam dia..
Hasben makan nasi grg kampung.. also serve dgn ayam grg tepung..
Mama plak hotplate yee mee.. if xcompare dgn sizzling kat sini, sizzling dia kira ok la.. sedap gak.. bukan kuah kicap2 cili kering.. ala melayu la aku rasa... cukup la rasa garam perasa dia...
Nana mimi mkn tomyam n ayam masak merah.. both quite ok.. abah makan nasi grg ayam grg tepung...

Total utk food seme dalam 60 70..
Bintang tekak chuya : 3.5 dari 5 bintang...

Malam tu.. kul 9 kami seme da kebulur..
Apa lagi.. bekalan megi in cup sgt berguna..
Pakat anak beranak makan megi sambil berborak kat apartment...

Day 2...

Breakfast.. green roses..
Nasi lemak dia huii sedap...
Nasi goreng remind me to makjah nasi goreng..
Makjah ni makcik yg jaga aku...
Sedappp..
Nasi kerabu pun ada...
Sedappp juga...
Harga nasi lemak rm2
Lain2 aku tak sure sebab mama dating ngan abah pstu tapau utk kami..


Siap ada blog ha..


Hasben bukan org breakfast..
Tapi dia hentam 3 bungkus..


Nasi kerabu...

Bintang tekak chuya : 5 dari 5

Lunch
Kami try western pulak...
Ye la kan.. tpt da ala ala kan hihi..
Kami menuju ke restoran arzed...
Mine grill chicken chop.. sedap...


Rm 15 skali ngan smoothee...


Lamb chop.. mama punya.. hasben pun..
Sedapp gak. Tapi sikit.. mama kata xkenyang.. rm15


Mango smoothee dgn milo...

Nana makan fried chicken chop.. xdan amik gambar..

Mimi plak makan nasi putih n tomyam..
Hasben tambah sup ayam n nasi putih...
Total semua rm78... aku rasa harga munasabah...

Bintang tekak chuya : 4.5 dari 5


Dinner...
Restoran puncak...

Mama makan sup ekor.. telo dadar.. nasi putih..
Xsedap.. keras...
Aku n hasben.. nasi grg kpg n ayam goreng.. hmmm boleh la..
Nana mimi makan nasi grg cina n ayam grg.. sama la.. boleh la...
Total rm 68.. hmmm mahal kan.. tambah rm10 aku leh mkn 4 plate western kat arzed...

Bintang tekak chuya : 2 dari 5

Supper..
Ni kami tapau.. learn from yesterday ahaks...
Berger...
Hasben .. rusa.. ngan benjo...
Mine.. oblong.. aku xpenah makan oblong... tapi entah kenapa aku rasa xsedap pun...
Nana mimi.. daging special...
Total rm18... aku rasa murah la gak..
Bintang tekak chuya : 3.5 dari 5

Day 3..

Breakfast sama je cam day 2...

Lunch xde.. xkuasa dah hihi

Ekseli byk lg tau tpt makan...
Kekangan keadaan buat kami xleh ronda sgt..
Blakang masjid ada gak.. later la kita.try...
Hotel2 pun ada gak...
Bajet la kan ramai2 ni...

Jajan yg kami bawak xmakan sgt pun..

posted from Bloggeroid

2 Responses
  1. .::WaNiE::. Says:

    mampu ko chuya duk lama2 situ hahaha

    aku pegi sehari rasa bosan tak keruan. tak tau nak pegi mana.


  2. hahaha aku syok la dok sana.. macam nak pegi lagi.. tapi 3d2n cukup.. lebih, aku pun mati kutu