recap 2011

selamat tahun baru..
2011 dah berlalu pergi..
2012 akan ditempuhi pulak...

recap sepanjang 2011..

januari - sebulan bergelar isteri kepada suami tercinta..
febuari - alhamdulillah, disahkan mengandung...
march - bermula lah menjadi doctor sendiri.. cucuk cucuk setiap hari huhuhuhu..
april - menjalani kehidupan berbadan dua...
mei - balik kampung kedah.. makan2... puas.. hehehhe
june - hasben tercinta demam panas.. dapat kereta baru.. hari papa...
july - dah mula beli barang2 baby... teruja...
ogos - raya first bersama mentua.. dah ready barang baby dalam kereta...
september - admitted... dapat mc lama... ujung bulan admitted utk dexa dan bersalin...
october - syukur kepadaMU ya ALLAH.. kurniaan yang maha besar utk keluarga kami.. kedatangan AHMAD ARYAN SHAFEE BIN SHAMSUL...
november - dalam pantang.. menghitung hari.. hehehe
december - alhamdulillah.. genap setahun kami bersatu... dari berempat, kini berlima....


syukur syukur syukur...

2009 - bertiga
2010 - bertiga tambah satu
2011 - berempat
2012 - berlima :D

semoga kami berlima akan terus berada dibawah lindunganMU ya ALLAH...
semoga kami berlima akan terus berada dijalanMU ya ALLAH...
semoga kami berlima akan terus beriman kepadaMU ya ALLAH...

syukur kami dapat menempuhi 2012 dengan penuh tabah, sabar, gembira, duka, bahagia.....

kontan dan orentasi shamimie

mahu pulang kontan...

derhaka sungguh kami ni..
punya la lama tak balik umah mentua...
sian kat mentua aku, teringin tgk aryan..

eh depa tengok dah ari tu..
lepas bersalin, depa mai umah skali dengan adik aku kawen...
tapi tengok sat tu ja la...

sembang ngan biras aku taksat,
dia kata mak dok print ramai2 gambaq aryan..
alaaaa bersalahnya la hai rasa....

oh.. ari ni orentasi shamimie..
gambaq tak amik..
hamlaw sungguh, padahai usung DSLR masuk gheta dah...
haram tak bawak turun sebab kalut da lambat...
so takdak la gambaq shamimie posing dengan baju sekolah...

so far so gud...
dia tak teriak ok..
rileks jer wat taktau..

smooth la proses kat sek tu..
kelas pun tak ghamai...
eh student..
student darjah satu lebih kurang 36 orang..
kelas ada 2..
so jatuh 18 orang ja satu kelas..
gud gud...

sekolah agama plak, kat satu tempat tu full..
padan muka tak daptar awai...
so p satu tempat lagi...
lagi dekat la...
ok ada kosong lagi...
tapi..
tapi...
tapi...

huiii yuran campuq semua2 total utk dua beradik dekat 5ratus ++...
aiyakkk aku bajet2 dalam 200++ ja...
matik....
"mak, wat loan buleh?"

nak harap pak depa... dah arwah dah...
kot nak tanya anak tu masuk sekolah camna...
sekolah mana...
kot nak bagi selai 2 baju..
duit buku sekupang dua...
memang dak la kan...

tah ka lupa anak dara dia dah masuk darjah satu dah...
takpa, hang tunggu la cheq...
ALLAH bagi hang cash nanti...
hak anak hang nafikan..

ish tetiba aku meroyan ni apsai...

yeay balik kampung...

hukuman, deraan??

tadi dengar howtefem..
citer pasal budak 2 orang kena ikat dalam toilet... pastu apaknyer p keje...
kejam eh dengar...

camtu apak aku pun kijam laa...

naper abah kijam??

alkisah...
masa tu aku umo 4 tahun ke 5 tahun...
aku da masuk tadika dah...
ceritanya aku takmo p tadika..
pastu aku kata kat abah, cikgu kata ari ni cuti...
kaaahhh kecik2 dah terror kelentong...
tamo la kata tipu...
konon hebak dah la tu alasan aku..
sekali ingat abah aku tu bodow ker...
hahahaha memang tak percaya la kannnn...

maka, aku kena rotan la..
huh hati keras, rotan pun aku takmo p...
aku pun tatau apsal aku takmo p..
mana la nak ingat...
presure kot sebab howt sangat kat skul.. kaaahhhh...

puas rotan, tak jalan gak kan...
abah heret aku masuk bilik air...
pala kena rendam ok...
kijam tak kijam tak...
nangis woooo
sakit ke tak, aku tak ingat...

pastu takmo p gak..
ya ampun, aku tau dah mai mana ketegaq anak2 aku...
last abah ikat aku kat dalam bilik...
dia tinggai aku.. pastu dia p keje..
gila tak.. haaaaaa

kijammm taauuuuu....

tapi jaman tu takde teledera kot..
hahahaha...

wat ever pun, terima kasih kat abah atas kegarangan...
ohoo abah tak garang sangat..
jarang la nak naik tangan...
skali naik, tali pinggang askar aku kena ok...

mama sangat garang...
huiii berepisod ok bantaian mama...
hanger patah, sanggup masuk bilik amik hanger lain..
to be continued sokmo...

kerana kegarangan depa,
baru la aku jadi maknosia...

cerita pasal kes tadi tu,
aku teringat kes penjara budak2 tu..
yg budak2 nakal kena p dok penjara sat...
pastu mak pak meroyan anak dilayan macam banduan...

entah la..
kalo aku, seyes la, aku sangat setuju antaq p sana...
infact kalo aku, aku sajes bagi depa yg tahap takleh nak kawal dah p tidoq buang 3 4 malam..
biaqp depa ghasa betui2 pengalaman kat sana...

awat la mak pak suka sangat dok campuq dalam urusan camtu...
orang nak didik anak hangpa..
anak hangpa tu dah tahap tak dapat nak tullung dah...
patut hangpa bersyukur pihak sekolah ada gak nak amik peduli kat anak2 hangpa tu...

aku sajes even budak yg tak nakal pun kita antaq p penjara...
kalo yg budak baik, rasai sendiri pengalaman at least sehari kat sana..
utk prevention dari depa merasa nak buat jahat...

kalo budak tahap jahat, p dok buang seminggu..
layan macam banduan.. (tapi berpada)
baru tau serik tak serik...
seksa tak seksa
bagi tgk sendiri hukuman sebat depan mata...

bila pendekatan rotan, marah, nasihat tak jalan..
budak2 rebel ni kita ajaq dengan pengalaman plak lah...
kot tak jadi gak, mak pak cekik2 bagi mampuih buang la...

p palang es, jari aku luka kena hanger sebab rotan mimie.. tangan mimie pun luka sket kena hanger.. agak2 kena masuk penjara tak..
pirahhh