Ayyan dan straw

Yeay.. Ayyan da pandai minum guna straw..
Actually da baper minggu dah..
Tapi mama super pemalas nak update blog...
Officially terror guna a day after papa touch down dari tehran...
Nak papa gak kan.. Padahal gigih mama ajar.. Sentap mama tau...

Aku beli avent cup yg berstraw ni lama dah..
Since dia 9m...
Tapi nan ado dia nak isap...
So simpan jadi tukun...
Dah la mahal wuwuwuwwu...



Takde corak2.. Tapi seyes tahan...
Ayyan auka campak campak...
Jatuh dari ketinggian baby chair ikea dah tak terhitung...
Tu lom dia campak dari mana hala...
Huh...

Tak tumpah ye airnya...
Gud... Ayyan juga suka renjis renjis dipilis...
Tapi dengan cup ni, selamatttttt....


Rakus minum...
Cubaan letak ribena gagal...
Dia prefer ayaq kosong... Which is good...

Menatang ni aku beli kat OBW..
Beli kat butik terus.. Dokek ngan umah kan...
Harga, tak baper ingat... Bawah 50...
Ketahanan :tiptop
Star 4/5

posted from Bloggeroid

alhamdulillah

alhamdulillah,
hasben da berada dalam pelukan...
mula mula dia sampai, haihhhhh.. menitik ayaq mata..
rindu toksah kata..
peluk ketat ketat lepas rindu dendam...
pastu teman dia makan nasik...
dia je makan.. aku tumpang amik bau..
big big no makan lewat2 dah...
ada misi yang perlu dijayakan...

smalam hasben amik cuti.. 
jetlag kan..
waktu tido bercelaru..
tapi sempat lagi dia repair lappy aku yg meroyan sebab aku gigih donload macam macam..
kemaruk betul sejak pakai unipai..

ari ni suppose masuk keje..
tapi jetlag punya pasal, kul 3.30 pagi dia baru leh tidoq...
hasilnya, subuh atas katil wuwuwuwu...
ni pun dia tak mangkit lagi...
gigih ari ni aku jadi surirumah, mandi aisha, mandi ayyan, mandi diri sendiri..
goreng nasik
suap anak makan..
aku pun tarah je nasi goreng..
hui.. patut dalam pantang takleh makan makanan yg masak 2 kali kan..
hentam je la labu..
lapar sangat since malam smalam aku tak makan...

skang dah day berapa pun aku tatau...
luka yg terbukak tu dah makin elok..
alhamdulillah....

new quinny zapp xtra 4 with folding seat


yeay.. wishlist pertama dah hampir fulfill..
tapi cimbclicks wat hal nih...
cepat la, i nak transfer duwet ni...
nak booked..
stroller idaman hati semakin dekat...
kena p tukar duit usd hasben nanti...
hasil hasben jimat cermat kat iran, dia bawak balik lebihan usd 320...
maka duit tu aku paw la utk mengfulfill kan wishlist.. hihi kejam..
topup topup, maka duit dah cukup...
tapi maxi cosi cabrio tak cukup duit lagi..
next destination lah...

skang aku start wat tabung..
tabung tu aku tampal apa wishlist aku...
pastu nak menabung sampai cukup..
kena kentalkan semangat..
hasben kata, "sy tgk je aok dulu.. kalo aok betul2 buat, nanti sy support sama.."
support dengan letak duit kaler ijo besar k...

Counting days



4 days left... Counting and keep counting...
Harus la counting day...
Rindu sangat kat hasben...
Time time unwell camni, ketiadaan dia sangat terasa...

Dia yang jaga aku..
Make sure aku ok...
Always ask syg, aok ok?
Hmmm b, miss u badly...

Insyaallah, selasa malam hasben sampai dari tehran...
Sorry ye sy x dapat amik aok kat klia...
Tapi saya tunggu aok tau...
Insyaallah, sy masakkan sambal telur yg aok request ye...
Sian aok, makan xmenentu kat sana...
Asyik2 makan roti dengan sambal bilis, kari dalam tin...
Nasib pack banyak ari tu..


Makanan ruji hasben...

Hari ni dah day 14 aku pantang..
Uhuk 30 days to go...
Lama nyeee...

Luka not so well..
Ada 1 part ni luka terbukak...
Dengar cam ngeri kan..
Uhukk xsakit, tapi kna extra care..
Kna make sure kering sokmo...
Make sure xde nanah...

Hmmmm sakit dalam perut still ada...
Kadang2 nak jalan tu terasa...
Kuatkan lah aku...
Semoga aku cepat sembuh...

Aisha so far xbanyak meragam..
Dia tau ni aku sorang sorang.. Papa jaun...
Gud girl aisha...
Tq ALLAH...

Ayyan pun dah ok ngan aku..
Kadang kesian kat dia...
Im sorry syg...
Mama sayang ayyan...
Sangat2...
Mama minta maaf tak leh dukung ayyan...

Thanx to mama gak...
Jaga ayyan.. Masak utk aku...
Aku cuba minimize kan kerja mama...
Aku mandi aisha sendiri..
Aku uruskan aisha sendiri...

Thanx to nani n roshan..
Both u byk tlg...
Roshan tlg bawak aku g spital.. While hasben takde..
Tlg beli barang2 yg x cukup..

Thanx to adik n asrul...
Adik datang jaga ganti mama yg da masuk kerja..
Asrul ulang alik dari ganu to kl...
Thanx semua...

I really love my family....

posted from Bloggeroid